Unde cerebrale

Undele BETA

– 13-100 Hz
– caracterizeaza starea de veghe
– au amplitudinea cea mai mica si frecventa cea mai mare dintre toate celelalte tipare de unde cerebrale
– desi coexista toate cele patru ritmuri cerebrale, in starea de veghe undele beta sunt predominante
– undele beta sunt asociate cu asa-numitul raspuns “lupta sau fugi” care apare in cazul unui pericol
– undele beta “de sus” caracterizeaza stari de anxietate, nevroza, puternic simtamant de separatie etc.

Undele ALFA

– 8-12,9 Hz
– caracterizeaza o stare de usoara relaxare care se poate obtine inchizand ochii si relaxandu-ne
– undele alfa sunt asociate cu introspectia
– cand undele cerebrale alfa sunt predominante, creierul produce o serie de substanţe chimice benefice, cu efect de calmare
– capatul de sus al domeniului (12,9 Hz) descrie o stare “super-invatare”, atunci cand suntem foarte absorbiti de citirea unei carti, de exemplu, e foarte probabil sa predomine undele cerebrale alfa
– capatul de jos al domeniului (8 Hz) este caracteristic unor stari precum cea de dinainte de somn – pre-somn – sau cea pe care o avem la trezire – pre-waking- drowsiness
– undele alfa de jos mai sunt asociate cu o stare de pace si multumire si este tiparul predominant al starii de meditatie obisnuite
– daca undele beta caracterizeaza raspunsul “lupta sau fugi”, undele alfa creeaza raspunsul la relaxare, in care, in loc sa reactionam exterior la un pericol, suntem “intorsi” catre noi insine, spre introspectie, invatare, relaxare, reinnoire

Undele THETA

– 4-7,9 Hz
– acesta este tiparul caracteristic somnului REM, starii hipnagogice
– predominanta undelelor theta este asociata cu creativitate crescuta, memorie, vindecare, experiente integrative in care punem impreuna piesele puzzlelui informational care duce la experiente tip “A-h” sau intelegere “instant”
– studii facute pe meditatori Zen au aratat predominanta undelor theta in timpul meditatiei lor obisnuite
– multi psihologi cred ca starea caracterizata de ritmul theta este poarta catre mintea inconstienta

Undele DELTA

– 0,1-3,9 Hz
– au cea mai mica frecventa dintre toate tiparele (beta, alfa, theta), dar cea mai mare amplitudine
– unii au postulat ca in starea in care predomina undele delta se poate “accesa” acel ,,inconstient colectiv” al lui Jung care e acelasi la toti oamenii (de exemplu Frica e adanc inradacinata in inconstient si e prezenta la toti oamenii)
– undele delta caracterizeaza o stare de profunda uniune, pe de alta parte se poate pastra o anumita vigilenta atata timp cat mai persista si celelalte tipare
– caracterizeaza somnul profund fara vise in care organismul se reface, au loc eliberari de neuro-transmitatori care accelereaza sau inhiba anumite procese din organism
– caracterizeaza o stare de meditatie foarte adanca in care după mult antrenament se poate pastra vigilenta si nu neaparat sa fie prezent somnul adanc fara vise.

2 thoughts on “Unde cerebrale

  1. Seherezada says:

    A fost atunci, la scurt timp după ce a plecat, când am avut revelația. A fost momentul în care am conștientizat iubirea. Momentul în care am trecut granițele îndrăgostirii, ale nevoilor fizice și psihice, granițele erotismului carnal. Pentru prima dată în viață am simțit iubirea. Iubirea totală. Care trece prin lucruri, și le vede goale, așa cum sunt. Iubirea care se reverberează apoi asupra întreg universului și vine înapoi înzecită, însutită. Iubirea așa cum nu poate fi descrisă. Era iubirea pentru el dar și pentru El. Pentru Dumnezeu, pentru Univers. Respiram și trăiam simultan cu tot universul. Cu toată comunicarea și iubirea din lume.

    Am fost în transă câteva minute bune. Am reușit în timpul acesta să scriu. Am scris tot ce am putut pune în cuvinte. Dar majoritatea acelor noțiuni nu au cuvinte. De exemplu am intrat în legătură telepatică cu cei doi motani iar ei nu gândesc în cuvinte ci în emoții… foarte altfel. Ei erau cel mai aproape de mine fizic. Apoi el. Apoi oamenii din jur. Totul a început să îmi transmită. Enorm. La un moment dat nu am mai scris. Nu mai avea rost. Doar m-am bucurat. Și am simțit iubirea.

    Mi-ar plăcea să mă mai pot duce acolo. Din păcate a fost un accident. Nu am mai putut repeta niciodată experiența. Menționez că eram lucidă înainte de întâmplare (nu alcool, nu droguri, nu nimic).

    Cred ca are legatura cu undele astea de care vorbesti tu aici.

Leave a Reply

