Daca

Daca ar fi sa-mi imaginez o lume noua, o civilizatie superioara…nu prea am indraznit pana acum sa ma intreb aceasta chestiune. Si totusi pana la o adica mi-am pus si intrebarea asta.

Raspunsul s-a lasat asteptat. Cu toate ca a planat deasupra calului meu ceva vreme. Stiam ca e acolo, stiam raspunsul si uite ca l-am lasat sa mai astepte.

Cand o intrebare se naste, in acelasi timp se naste si raspunsul. Sau poate intrebarea era deja acolo si raspunsul la fel…Dar, in capul Fondantei, daca intrebarea s-a nascut exista indubitabil si raspunsul. Depinde de fiecare in parte cat timp ii ia sa-l gaseasca. Sau sa-l accepte. Importanta este acceptarea ci nu timpul.

Revenind, ziceam de imaginarea unei lumi noi. Fondanta stie ca oamenii pot mult mai mult decat se vede azi, acum in zilele noastre. Crede ca sunt capabili de ceva mult mai maret. Ei trebuie doar sa vrea.

Fondanta vrea ca lumea sa fie campuri pline de flori frumos colorate cum vezi numai in cartile de povesti. Si vremea sa fie perfecta. Tot timpul. Dupa cum iti doresti. Si sa adie vantul doar un pic. Si sa-mi rascoleasca parul. Si oamenii sa pluteasca. Sa fie toti numai zambete si surasuri.

Si copaci. Si animale. Toate libere si pasnice. Si armonie. Si muzica. Neaparat muzica. Si sa plutesc. Si sa surad. Si noaptea sa nu mai fie. Doar zi. Lumina. Noi, oamenii plutim acum, nu ne mai trebuie somn si deci implicit nici noapte. Doar Lumina.

Si delfini. Si marea…Si sa alerg desculta in iarba. Sa ma intind pe jos in camp (care, btw, miroase mirific) cat sunt de mare sau de mica. Sau pe nisip. Sau pe amandoua in acelasi timp. Punct.

Daca ne-am imagina cu totii lumea asta noua nu am putea sa o cream? Poate trebuie doar sa ne imaginam si va fi aici. Mai devreme sau mai tarziu.

E ca si cum eu as scrie un articol aici pe blog care ar isca niste controverse. Bune sau rele, nu conteaza, nu asta ne intereseaza acum. Si la randul lui ar genera o serie de articole. Ca un fel de reactie in lant. De la o singura idee care se dezvolta singura prin constiinta fiecaruia si apoi traieste singura.

Acestea fiind spuse, cred ca ar fi frumos sa incercam fiecare sa ne imaginam o lume noua, superioara. Oameni noi, superiori. Cu puteri noi. Sau vechi…poti sa stii??

Fondanta zice ca ar trebui incercata aceasta…nici nu stiu cum sa-i spun. Fondanta stie ca oamenilor de rand li se par un pic utopice zicerile ei. Dar cred ca e vremea sa nu mai analizam atata si sa mergem pe intuitie. Pentru ca se poate.

O idee frumoasa trebuie urmata doar din iubire. Ceea ce inseamna ca atunci cand iti imaginezi lumea asta noua, perfecta ai facut-o din iubire. Iubirea te-a ales. Tu ai ales iubirea. Inseamna ca plutesti deja, nu?

Oare basmele sunt reale si realitatea e o iluzie?

 

Leave a Reply

